De Klant: Buma Cultuur. Deze instantie houdt zich bezig met de ondersteuning en promotie van Nederlandse muziek.
De Opdracht: Verzorg het projectmanagement, de content en de social media campagne om van de eerste verkiezing van Muziekdocent van het Jaar een succes te maken.
De Case: Om het belang van muziekonderwijs op middelbare scholen te benadrukken organiseert Buma Cultuur in 2019 voor het eerst een verkiezing tot beste Muziekdocent van het Jaar. Zeker gezien het feit dat dit nog niet eerder gedaan is moet er een intensieve campagne worden ingezet (in content en op pr-vlak).
Met een uitdagende voorbereidingstijd als vertrekpunt is heeft Striped Elephant het project management en de contentinvulling (online en op de socials) voor zijn rekening genomen. Hiervoor moest content worden vervaardigd (tekst, beeld, video), een campagnewebsite worden gebouwd en gevuld, een social media campagne worden ingericht, interviews worden afgenomen en daarnaast moest er natuurlijk op diverse borden worden geschaakt als het gaat om het projectmanagement. In overleg met mediapartner De persgroep en pr-bureau Newinfluence werd in ene aantal weken een nominatiepodium gecreëerd. Een jury met onder andere songfestivalwinnaar Duncan Laurence, zangeres Anneke van Giersbergen en infuencer en youtube-ster Sterre Koning verkoos uiteindelijk Petra Smit uit Amsterdam. De award werd door de minister van OC en W, Ingrid van Engelshoven, en Duncan Laurence in Den Haag uitgereikt.
De campagne mag met circa 1400 nominaties binnen een tijdsbestek van twee weken als zeer succesvol worden gezien. Zo oordeelde ook de opdrachtgever Buma Cultuur en de brede media-aandacht op Radio 1, bij RTL Boulevard en Shownieuws en bij bijvoorbeeld het AD stemden tot grote tevredenheid. Het werd uiteindelijk een zeer feestelijke uitreiking!